Na osnovu Zakona o Mikrokreditnim organizacijama i Statuta „Digital Finance International“ d.o.o Banja Luka, Direktor „Digital Finance International“d.o.o Banja Luka, dana 01.03.2019.godine, donio je


OPŠTE USLOVE POSLOVANJA „Digital Finance International“d.o.o. Banja Luka


Mart, 2019


1. UVODNE ODREDBE
1.1. UVOD
1.1.1. Pojam i primjena Opštih uslova poslovanja

Član 1.

Opštim uslovima poslovanja Mikrokreditno društvo „Digital Finance International“d.o.o Banja Luka (u daljem tekstu: Opšti uslovi poslovanja) propisuju se standardni uslovi poslovanja koji se primenjuju na Korisnike usluga (u daljem tekstu: Korisnike) Mikrokreditnog društva „Digital Finance International“ d.o.o Banja Luka (u daljem tekstu: Društvo), uslovi za uspostavljanje poslovnog odnosa između Korisnika i Društva, postupak komunikacije između Korisnika i Društva, kao i opšti uslovi obavljanja poslovanja između Korisnika i Društva. Opšti uslovi poslovanja su usklađeni sa propisima i zasnovani na pravičnom odnosu prema Korisniku, te su bazirani na sljedećim načelima:
- savjesnosti i poštenja;
- postupanja sa pažnjom dobrog stručnjaka u izvršavanju svojih obaveza;
- ravnopravnog odnosa Korisnika sa Društvom;
- zaštite od diskriminacije;
- transparentnog poslovanja i informisanja;
- ugovaranja obaveza koje su određene ili odredive;
- prava Korisnika na prigovor i obeštećenje;

Društvo se pridržava definisanih načela u svim fazama zasnivanja i postojanja odnosa sa Korisnikom. Osnova svih poslovnih odnosa između Korisnika i Društva je uzajamno povjerenje i obostrani interes.

Opšti uslovi poslovanja primjenjuju se na sve odnose između Korisnika i Društva nastale po osnovu Ugovora o kreditu.

Opšte uslove poslovanja, kao i njihove izmjene i dopune, Društvo ističe na vidnom mjestu u poslovnim prostorijama i na internet stranicama Društva na jednom od zvaničnih jezika u BiH, u zakonom propisanom roku od minimalno 15 dana prije njihove primjene.

Društvo je u obavezi da za Korisnike koji su u okviru „Zakona o mikrokreditnim organizacijama“(Službeni glasnik Republike Srpske,broj 64/06 I broj 116/2011) i Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga (Službene novine Federacije BiH broj 31/2014 od 23.04.2014)/(u daljem tekstu: Zakon) definisani kao „Korisnici finansijskih usluga“, omogući da se upoznaju sa Opštim uslovima poslovanja, te da im pruži odgovarajuća objašnjenja i instrukcije, koje se odnose na primjenu ovih uslova u vezi sa finansijskom uslugom, od strane za to profesionalno osposobljenih zaposlenih.

Društvo je kroz posebne odredbe Opštih uslova poslovanja, Standardne informacione listove i obavezne elemente Ugovora o kreditu, a koji su usaglašeni sa odredbama Zakona propisalo standardne uslove poslovanja prema grupi Korisnika koje Zakon definiše kao Korisnike kredita (u daljem tekstu Korisnik).

1.1.2. Pojam Korisnika kredita

Član 2.

Pod pojmom Korisnika kredita podrazumjevaju se sva lica koja stupaju u poslovni odnos sa Društvom u cilju dobijanja kredita. (u daljem tekstu Korisnik).

1.1.3. Identifikacija Korisnika

Član 3.

Član 3. U skladu sa Zakonom o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma i drugih zakonskih propisa, Društvo je dužno da obavi identifikaciju Korisnika prilikom uspostavljanja poslovnog odnosa i prilikom izvršenja svake transakcije.

Identifikacija podrazumijeva postupak utvrđivanja identiteta Korisnika i provjeru istog na osnovu dokumentacije, utvrđivanje stvarnog vlasnika, zakonskih zastupnika, pribavljanje podataka iz dokumentacije o svrsi, namjeni i prirodi poslovnog odnosa, transakcije i redovno praćenje/monitoring preduzetih poslovnih aktivnosti Korisnika.

Identifikacija se vrši uvidom i prikupljanjem podataka iz važeće identifikacione dokumentacije, sa slikom Korisnika. Identifikaciju lica može vršiti i ovlašteno pravno lice od strane Društva putem kojeg Društvo isplaćuje pozajmicu.

Poslovni odnos ili izvršenje transakcije neće se uspostaviti/izvršiti ukoliko Društvo ili Posrednik nije u mogućnosti sprovesti identifikaciju, bez obaveze da daje dodatna objašnjenja ukoliko dođe do saznanja ili opravdane sumnje da bi Korisnik stupanjem u poslovni odnos sa Društvom kršio zakonske propise ili štetio interesima Društva.

1.1.4. Potpis Korisnika

Član 4.

Korisnik/klijent je dužan da potpisuje dokumente na način kako je to učinjeno na identifikacionom dokumentu za fizička lica. Klijent koji je nepismen dokumente potpisuje na način da umjesto potpisa stavlja krstić i otisak desnog kažiprsta, a navedeno potvrđuju dva radnika Društva ili Posrednika svojim potpisom uz napomenu “nepismen”. U slučaju sumnje radnika u identitet nepismenog lica, Društvo odnosno Posrednik ima pravo da zahtjeva da Korisnik svoj otisak kažiprsta na dokumentu Društva ovjeri i od strane nadležnog organa za ovjere.